01 september 2009

Ett steg på väg…

Posted in Framgång den 09:27 av Conny!

Har fått lite pikar om att det kanske är dags att få den här bloggen att röra sig framåt. Och ja det har varit lite glest med inlägg här det kan jag hålla med om.  Men men. Nu kommer i alla fall en liten uppdatering på vad som händer i mitt liv.

Jag har fortfarande rethosta och rossel i luftrören. Det är en elak jävla förkylning det här alltså. Tror det är nån sorts svininfluensa light.  Typ en kultinginfluensa. Men men. Jag har då inte feber, och bästa sättet att bli av med den här hostan är nog att lämna den längs vägen när man är ute och går.

Igår afton blev det en promenad på ca 8-10 km i rask takt. Försökte springa en liten bit, men då gjorde förkylningen sig påmind tämligen direkt. När jag kom tillbaka till studion (där jag bor) så blev det den vanliga styrketräningen med min iPhone som coach.  Sit-ups, armhävningar, squats och rygglyft. Det känns så härligt för man går verkligen framåt! Jag kan absolut starkt rekommendera applikationerna 100 push-ups/day,  200 sit-ups/day och 200 squats/day för alla er som har en iPhone.  😉

Nåväl. Jag väntar ännu tills jag är frisk för att fara och kolla in boxningsträningen, men kommer ev. även att börja med innebandy en dag i veckan. På väldigt lugn nivå bör väl tilläggas.

Men om denna vinter får präglas av styrketräning, simning, innebandy, boxning, promenader och kanske nån annan skoj träning så har jag uppnått det jag är ute efter i träningsväg. Kaos! Mer om detta i nästa inlägg som är ett inlägg ”by request” =)

See you there!

Conny

Lämna en kommentar